I DU CONDOMÉNNI

Ai'é un palàz in una vî
c'al fa fadiga a stèr in pî.
L'è talmént dirochè
c'al sta drétt par caritè...

L'è un palàz dal tänp d'la Guèra,
ed quand a ira ancåura l'èra.
A ira al poz, al lavadur,
un pôc piò in là al piśadur.

A ira un ôrt drî a la mura
duv as cuiéva un po' ed verdura,
un vanizén con di pundôr
e dal zócchi con i su fiôr.

Un condoménni, se non ètar,
dóvv i s'aiutan on con cl'ètar.
I en cuntént, saviv parché?
"Cuntént té, al son anca mé."

Invêzi piò in là, long a la strè,
ai n'é on tót rezintè:
un gratazîl tót mudéran,
quasst as vàdd anc da l'estéran.

Alåura mé, curiåus cum a son,
a son andè drî a un balôn;
a vliva vàddar, se non ètar,
se dèntar l'ira come cl'ètar.

A un zert pont a son avanzè
quand a s'è avért la canzlè:
in dal curtîl ai ò nutè
tótta un'ètra realtè...

A n'ira brîśa al piśadôr
e al vanizén con i pundôr,
ma di machinån esagerè
tótt in fila parchegè!

Dòpp un zert mumént,
ai ò vésst un mócc' ed zent.
I s'en incuntrè in d'la piâza
e i'n s'en gnanc guardè in fâza.

Quest vôl dîr, a parér mî,
che i bajûc i'n bàstan brî:
pôvar o reć, a'n cônta gnint,
gnanc stèr in un bèl sît.

Mé a spér d’èser stè cèr,
e adès um ven ed pensèr
ch'a sia ‘na veritè brî tant bèla…
Toc e dai, la zirudèla.

 

 

Franco Boldrini 

I DUE CONDOMÍNI

C'è un palazzo in una via
che fa fatica a stare in piedi.
È talmente diroccato
che sta dritto per miracolo...

È un palazzo della Guerra,
di quando c'era ancora l'aia.
C'era il pozzo, il lavatoio,
poco più in là l'orinatoio.

C'era un orto dietro al muro di cinta
dove si raccoglieva un po' di verdura,
un'aiuola con dei pomodori
e delle zucche con i loro fiori.

Un condominio, se non altro,
dove si aiutano uno con l'altro.
Sono contenti, sapete perché?
"Contento tu, lo sono anche io."

Invece più in là, lungo la strada,
ce n'è uno tutto recintato:
un grattacielo tutto moderno,
questo si vede anche dall'esterno.

Allora io, curioso come sono,
ho seguito un pallone;
volevo vedere, se non altro,
se dentro era come quell'altro.

Ad un certo punto ho proseguito
quando si è aperta la cancellata:
nel cortile ho notato
tutta un'altra realtà...

Non c'era l'orinatoio
e l'aiuola con i pomodori,
ma dei macchinoni esagerati
tutti in fila parcheggiati!

Dopo un momento,
ho visto un mucchio di gente.
Si sono incontrati nella piazza
e non si sono neanche guardati in faccia.

Questo vuol dire, a mio parere,
che i soldi non bastano mai:
povero o ricco, non conta niente,
nemmeno stare in un bel posto.

Io spero di essere stato chiaro,
e adesso mi viene da pensare
che sia una verità non tanto bella...
Toc e dai, la zirudella.

 

 

Per scrivere occorrono metodo, disciplina, regolarità. È il dialogo a caratterizzare il personaggio e le sue emozioni: non devono essere troppi né troppo pochi, tramite il discorso diretto o indiretto, in equilibrio fra loro.

La Terra dell'Abbondanza (Pieter Bruegel the Elder)

LA CUCÀGNA DAL "RE ZAVÂTA"

La cucàgna dal Re Zavâta

tòtt la zercan, inciòn la câta.

L'é un paes d'la fantasî,

in realté an esest brî.

 

Se al fòs vera, làsem dîr,

là ai srêv un lavurîr:

tòtt quant a bôca péina

da la sîra a la matéina!

 

I an 'tachè con du turtlén

con un bel bichîr ad vén;

di turtlòn, dal tajadèl,

al zinghièl col papardèl.

 

Du gnuchét al gorgonzôla,

'na delezia par la gôla!

La gramàgna, al lasàgn:

quant in vad, tanti in màgn.

 

E dvurèr senza sosta

dal pass gât e dl'aragosta,

d'la panzâta e dal parsòtt;

ai n'è, che in pôlan magnèr tòtt!

 

D'la puléinta ai n'é un parôl

da gustèr fen che on l'in vôl,

da magnèr senza stézza

con zinquant piz ed śuśézza.

 

Tant bon piât i an preparè,

un po' ed tòti al qualitè:

i'era di dolz, di salè,

cheld, fràdd e giazè.

 

Intant as vàdden i camarîr

a pasèr con di bichîr

ed vén bianc, råss e rosé;

ai n'ira un sac ed varietè!

 

Al Rosolì al va par i fos

con al Lambrosc dôlz e gros.

Al Pinot, l'Albèna, al Tocai:

quand t'al bàv ta't scord i guai...

 

Ma se a fòs vera un paes acsé,

in baldoria tòtt al dé,

av dég, la vétta la saré piò bèla.

Toc e dai, la zirudèla.

 

Franco Boldrini 

LA CUCCAGNA DEL "RE CIABATTA"

La cuccagna del Re Ciabatta

tutti la cercano, nessuno la trova.

È un paese di fantasia,

in realtà non esiste.

 

Se fosse vero, lasciatemi dire,

là ci sarebbe una gran baraonda:

tutti quanti a bocca piena

dalla sera alla mattina!

 

Hanno iniziato con due tortellini

e un bel bicchiere di vino;

tortelloni, tagliatelle

e cinghiale con le pappardelle.

 

Due gnocchetti al gorgonzola,

una delizia per la gola!

La gramigna, le lasagne:

quante ne vedi, tante ne mangi.

 

E divorare senza sosta

pesce gatto ed aragosta,

pancetta e prosciutto;

ce n'è, che possono mangiare tutti!

 

Di polenta ce n'è un paiolo

da gustare finché uno vuole,

da mangiare senza stizza

con cinquanta pezzi di salsiccia.

 

Tanti buoni piatti hanno preparato,

un po' di tutte le qualità:

c’era roba dolce, salata,

calda, fredda e gelata.

 

Intanto si vedono i camerieri

passare con dei bicchieri

di vino bianco, rosso e rosato;

ce n’erano un sacco di varietà!

 

Il Rosolio va per i fossi

con il Lambrusco dolce e grosso.

Il Pinot, l’Albana, il Tocai:

quando li bevi ti scordi i guai…

 

Ma se fosse reale un paese così,

in baldoria tutto il giorno,

vi dico, la vita sarebbe più bella.

Toc e dai, la zirudella.

 

 

I MALÀN

Da setåmbar dl'an pasè

a son sempar stè amalè.

À 'tachè con un po' ad fardôr

e pò am vens al baticôr...

 

Am son un po' preocupè,

parché al pols l'ira aumentè;

un colp ad tòs e un starnud,

am son amalè in un minud!

 

Al fug sègar in una spâla

al s’è trasfurmé in d’la fivra zâla,

e quand finalmént l’am pase vi

am sèlta fora al mèl i pi!

 

La tarezia e la rogna,

c'avé tant 'na gren vargogna

che a tens tur parfén al partî

ad schiver tòti al cumpagnî.

 

Al mèl cadò l'um salté a dos

che i m'an truvé in fond a un fos.

Du devot i m'an tôlt ad za

e i m'an purtè infén a ca'.

 

Senza fer tant'armôr

à io ciamè a ca' al dutôr.

Figurev s'al tuché sò,

l'é arivé c'al n'in psiva piò!

 

Apåna l'é arivé

al m'à de sobet un'uciè

e po al s'apogia contr'al mur,

an saviva che parti tur!

 

Al sta lé un po' alibî

e po al pensa ad scaper vî,

ma al so zuramént

agl'impòn ad curer la zént.

 

L'ira 'na brôta situazion,

anca lo' an n'ira bon!

Lo' da gran profesionesta

'na côsa acsé l'an fo mai vesta...

 

Perciò la morèl d'la fôla

la sta in 'na cosa sôla:

la véta senza mèl l'è bèla,

toc e dai, la zirudèla.

 

Franco Boldrini 

I MALANNI

Da settembre dell'anno passato

sono sempre stato ammalato.

Ho cominciato con un po' di raffreddore

e poi mi è venuto il batticuore...

 

Mi sono un po' preoccupato,

perché il polso era aumentato;

un colpo di tosse e uno starnuto,

mi sono ammalato in un minuto!

 

Il fuoco sacro in una spalla

si è trasformato in febbre gialla,

e quando finalmente passa via,

mi viene fuori il male ai piedi!

 

L'itterizia e la rogna,

avevo talmente tanta vergogna

che ho dovuto prendere la decisione

di interrompere ogni relazione.

 

Il male caduto mi è saltato addosso,

tanto che mi hanno trovato in fondo a un fosso.

Due brav'uomini mi hanno preso da là

e mi hanno portato fino a casa.

 

Senza fare tanto rumore

ho chiamato a casa il dottore.

Figuratevi cosa ha preso a mano,

è arrivato che non ne poteva più!

 

Appena è arrivato,

mi ha dato subito un'occhiata

e poi si appoggia contro al muro,

non sapeva che cosa dire!

 

È rimasto lì un po' allibito

e ha quasi pensato di scappare via,

Ma il suo giuramento

gli impone di curare la gente.

 

Era una brutta situazione,

anche lui non era capace!

Lui, gran professionista,

una cosa così non l'aveva mai vista...

 

Perciò la morale della favola

sta in una cosa sola:

la vita senza mali è bella,

toc e dai, la zirudella.

 

Questa volta parliamo di revisione, di editing, di tecniche di verifica: al termine della stesura, bisogna controllare ogni riga, aggiungere, togliere, sistemare, per dare il giusto ritmo.

Suggerimenti per aspiranti scrittori/trici.
Non mi è mai stato chiaro perché si debba aggiungere l’aggettivo “creativa” a Scrittura: certo che deve esserlo, altrimenti che Scrittura è?

Sono l’uccellino chiassoso

che volava gioioso

tra le verdi foglie lucenti

respirando il profumo di resina

del tuo tronco contorto.

Saltavo tra aiuole di

gelsomini, garofani e rose,

un tripudio di aromi

e colori splendenti.

 

Poi mi sono innamorato

e ho seguito lo sposo

in un orto- giardino

che è qui vicino.

 

Sono molto felice

nel mio nido d’amore,

ma di più lo ero allora

quando avevo il tuo conforto.

 

Talvolta all’aurora ti volo vicino,

vecchio albero amico che

non sei più lo stesso!

 

Adesso hai foglie ingiallite

e rami cadenti

che piangono lacrime ardenti.

 

Il vederti morire

mi fa tanto soffrire!

 

Silvana La Valle

 

 

 

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